Gjorde en miss…

Jag måste erkänna att jag gjorde en miss idag…

Min välutförda stöld av äpple gick ju som smort så jag tänkte ta min stöldräd till en höre nivå och stjäla från tv-rumsbordet idag. Jag väntade tills husse och matte ätit klart (vill ju inte göra det FÖR svårt) och smög fram mot bordet, efter att husse gått ut till köket med dom där plattorna som dom äter på. Matte satt kvar i soffan och fipplade med sin telefon. Det konstiga var att när jag smög mot bordet och mitt byte så tittade hon bara på mig och log. Jag undrade förstås varför hon inte blev så där arg som hon brukar bli… Jag provade i alla fall att närma mig hörnet på bordet där jag tittat ut mitt byte, en röd kork med nåt smaskigt på. Jag sneglade på matte men hon fortsatte bara att le så jag vågade mig ända fram. När jag var ett par centimeter ifrån mitt byte så gjorde jag ett gripande i blixtens hastighet, och snöt åt mig den där korken med smaskens på! precis när jag fick in den i munnen så förstod jag varför mamma hade varit så lugn, det var RED HOT CHILI-sås på korken! FUUUUUUU, sa schäfern och spottade ut korken lika fort som den kommit in i munnen.

Nästa gång mamma ler så där så kommer jag då inte våga stjäla någonting! Hon sa något till Husse sen att jag hade sett jätterolig ut, grimaserat och visat alla tänder, men jag tror henne inte. Jag är ju coolare än så!

~ av wulffans på oktober 4, 2010.

Kommentera

 
