Tycker om min matte faktiskt!

Jag tycker om min matte. Och jag visar det verkligen, varje dag!

När hon ska gå någonstans i vårat hem, så ligger jag alltid så hon måste kliva över mig.
När hon har lagt sig på soffan en stund så tvättar jag henne i ansiktet minst var 5e minut.
När hon sover, så sitter jag och tittar på henne så hon vet att jag har koll på henne. (Hon säger jag stirrar o dregglar i hennes ansikte, men det är fel för schäfrar dregglar aldrig)
När hon lagar mat så sitter jag breve som moraliskt stöd. (Hon säger jag dregglar här oxå, men det är ju som sagt fel)
När hon äter så vill jag äta samma mat som henne. (O än en gång påstår hon att jag dregglar!! Hmpf!)
När hon lägger ifrån sig något viktigt så hämtar jag det. (ibland glömmer jag lämna det dock, hon blev lite arg när bilnycklarna låg i en snödriva)
När vi ska gå någonstans så visar jag alltid vägen och drar henne ditåt så hon inte ska gå fel.
När hon kommer hem så kramar jag henne med alla tassar jag kan.
När hon sitter någonstans så värmer jag hennes fötter så hon snubblar på mig när hon går igen, då vet hon ju att jag är där.
När hon ska sova för natten i sängen så sover jag gärna ovanpå henne (tills jag börjar titta på henne).
När det går någon i trappen så berättar jag det, genom att skälla.
När jag hittar något som jag tycker är onödig inredning så äter jag upp det, så hon slipper städa.

Och så gör jag massa andra saker som berättar hur mycket jag tycker om min matte! Jag förstår inte varför hon då och då säger att hon är jävligt less på mig!

Hemi

FOTO: SARA FORSVALL shelob

~ av wulffans på oktober 6, 2010.

Kommentera

 
